هادی کاظمی:بازيگران سينما تكرارى شده اند
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۳۴۶۸
به گزارش جهان نيوز، هادی کاظمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در بخش گفتگوى ويژه برنامه "باهمستان سينما" در سى و ششمين جشنواره فيلم فجر كه محمدرضا مقدسيان منتقد سينما اجراى آن را برعهده دارد، با بيان اينكه در حال حاضر مشغول نقش آفرینی در فیلمهای "به وقت خماری" به کارگردانی محمدحسین لطیفی و فیلم "قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان است، درباره شمايل جديدى كه در بازيگرى از خود نشان داده گفت: من ابتدا به این نگاه می کنم که یک بازیگر هستم و برای یک بازیگر نباید محدودیت در ایفای نقش وجود داشته باشد و در واقع بازیگر باید بتواند هر نقشی را ایفا کند و این حرف که بگویند چون یک بازیگر کمدی بازی می کند و نباید نقش دیگری بازی کند، قابل قبول نیست و من سعی می کنم هر نقشی را چه جدی و چه کمدی و حتی فانتزی بازی کنم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وى در ادامه درباره حضور جدى و متفاوت در "مصادره" گفت: روز اولی که نگاهم به سینما و بازیگری جدی شد و از همان دوره نوجوانی که تاتر کار میکردم، کار جدی را بیشتر از کمدی دوست داشتم، اتفاقات و روزگار به سمتی رفت که من با کمدی شروع کردم. ترس از اینکه حضور در نقشهای جدی از طرف مردم مقبول باشد برای من مهم است، اما اول از همه ایفای یک نقش جدید و متفاوت برای من مهم است و به هیچ وجه دوست ندارم کاری را انجام بدهم که تکراری باشد و دوست دارم تنوعی در کارهایم داشته باشم.
كاظمى ادامه داد: "مصادره" فیلم خوبی است و قصدش فقط خنداندن نیست و فکر می کنم مردم هم در روزهای جشنواره راضی بودند و بازخوردها تا به امروز هم خوب بوده است و در مورد نقش خودم هم تا به امروز نشنیدم که کسی بگوید این نقش به شما نمی آیید و یا به اصطلاح روی شما ننشسته است.
بازيگر فيلم سينمايى "امير" گفت: من آرزویی در سینما ندارم و یکی از بزرگترین آرزوهايم در سینما این بود که بتوانم روزی مقابل استاد خسرو شکیبایی بازی کنم که متاسفانه وقتی خبر فوت ایشان را شنیدم گفتم که من به این آرزو که هیچ وقت نخواهم رسید و به نوعی شاید انگیزه من برای بازیگری و انگیزه دوست داشتن سینما بود، الان هم آرزوهای جدی در سینما ندارم و فقط تصمیم دارم که بعنوان یک بازیگر حضور داشته باشم و کار کنم، اما امیدوارم که باز هم به جایی برسم که آرزو و امیدی داشته باشم.
كاظمى درباره شرايط بازيگرى در سينماى كشور گفت: با تمام کیفیت و اعتباری که سینمای ما دارد، متاسفانه تکرار می شود و انگار هر پروژه ای که ميخواهد آغاز شود، یک مجله ای را مقابل خودشان میگذارند و همان بازيگران را کپی می کنند و همينطور تکرار در بازیگران در فیلمها خیلی زیاد شده، در صورتی که ما بازیگران خوب بسیاری در سینما و تاتر داریم و نمونه های زیادی داریم که از تاتر به سینما آمده اند و درخشیدند و امیدوارم باز هم ما چهره های جدیدتر ببینیم، چهره هایی که دلمان بخواهد نقش آفرینی ها و بازیهای جدیدی از آنها ببینیم، در صورتی که الان در خیلی مواقع ما می توانیم حدس بزنیم که فلان بازیگر الان چه واكنش و بازى در فيلم دارد.ریسک خیلی خوب است و متاسفانه در سینمای ما ریسک وجود ندارد و به همین دلیل خیلی از ژانرهایی که در دنیا وجود دارد، در ایران نیست و این جزو ضعف های سینمای ایران است.
وى در پايان به حضورش در فيلم سينمايى "امير" به كارگردانى نيما اقليما اشاره كرد و گفت: کار کردن با نیما اقلیما برای من بسیار جذاب بود، چون کارگردان باهوش، باسواد و یک آرتیست است، هر چند که روز اول رفتم که بگویم نیستم، اما وقتی چند کلمه با هم صحبت کردیم نظرم برگشت و گفتم هستم و خیلی چیزهای خوبی یاد گرفتم. به نظرم تنها فیلم جشنواره است که به لحاظ فیلمبرداری، بازیها، دکوپاژ و موسيقى متفاوت است.
ويژه برنامه "باهمستان سينما" هر شب ساعت ٢٢:١٥ بصورت زنده از پرديس ملت، كاخ رسانه هاى سى و ششمين جشنواره فيلم فجر روى آنتن شبكه جام جم مى رود.
منبع:میزان
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امنتری میشود
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همهچیز از زمانی شروع شد که در اکتبر سال ۲۰۱۷ دو نشریه نیویورکتایمز و نیویورکر گزارش دادند که دهها زن مورد سوءاستفاده جنسی یکی از غولهای هالیوود یعنی هاروی واینستین قرار گرفتهاند. از آنجا بود که دومینوی رسوایی مردانی که از قدرت و شهرت و ثروتشان برای تعرض یا تجاوز به زنان و بعد خفه کردن صدای اعتراض آنها استفاده کرده بودند راه افتاد. زنانی که سالها به سکوت واداشته شده بودند یا هرچه فریاد زده بودند، صدایشان به گوش کسی نرسیده بود، از شجاعت همدیگر نیرو میگرفتند و پا پیش میگذاشتند و زخمهایی را که بر جسم و روحشان وارد آمده بود آشکار میکردند. بازیگران زن مشهوری، به رغم به خطر افتادن حرفهشان، به افشاگری علیه واینستین دست زدند. دیوار بلند ترس برای قربانیان فروخته ریخته بود و حالا ترس در چشمان متعرضان و متجاوزان دیده میشد. جنبش #من_هم (metoo#)، که پیشتر در سال ۲۰۰۶ در فضای مجازی برای اعتراض به فرهنگ تجاوز، تعرض و سوءاستفاده جنسی راه افتاده بود، بعد از رسوایی واینستین، نیرویی تازه گرفت و زنان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا زیر چتر خود متحد کرد. از امریکا تا اروپا، فاصله اقیانوس اطلس به چشمبرهمزدنی طی شد و کابوس رسوایی به قاره سبز رسید. در چند سال گذشته، برخی از کسانی که در صنعت سینما به تعرض یا تجاوز متهم شده بودند در دادگاه متهم یا تبرئه شدند. برخی دیگر پیش از دادگاه با شاکی/ شاکیان پرونده مصالحه کردند. برخی حرفهشان به آخر رسید و برخی دیگر هرگز زیر بار اتهامات نرفتند و خودشان را از اینگونه انگها مبرا دانستند. هنوز خبرهایی از رسواییهای اخلاقی به صدر خبرها میآید، مثل دیروز که خبر بازداشت ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی، نشان داد که این جنبش تا زمانی که فضای صنعت سینما به جای امنی تبدیل نشود، قصد بازایستادن ندارد.
جنگهای فرانسوی
دوپاردیو ۷۵ ساله که یکی از بازیگران مشهور فرانسه است، در ایستگاه پلیسی در منطقه چهاردهم پاریس به اتهام تجاوز به دو زن، یکی در سال ۲۰۲۱ و دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت. اینطور که ایسنا گزارش داده، دوپاردیو در سال ۲۰۲۰ به تجاوز جنسی به شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ متهم شد و در ادامه چندین زن دیگر علیه او افشاگری کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در دسامبر گذشته نیز هلن داراس، هنرپیشه فرانسوی، نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز کرده است. فعالان فمینیست به شدت خواهان پیگیری این اتهامات بدون دخالت شهرت و قدرت دوپاردیو در روند افشای حقیقت هستند. از سوی دیگر، گروهی از هنرمندان از جمله کارلا برونی و شارلوت رمپلینگ از دوپاردیو در برابر این اتهامات دفاع کردند. در میان مدافعان دوپاردیو نام امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم که چندی پیش دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است، دیده میشود.
دو پرونده قدیمی
هر وقت حرف تجاوز و تعرض و سوءاستفاده جنسی به میان میآید، نامهای رومن پولانسکی، کارگردان لهستانی و وودی آلن، کارگردان و بازیگر امریکایی، مطرح میشود. پولانسکی سالها پیش با دختری نوجوان و زیر سن قانونی در خانه جک نیکلسون، بازیگر افسانهای، رابطه برقرار کرد و بعد از آن برای فرار از مجازات عملش از امریکا گریخت و سالهاست که از این کشور دور است و حتی در اروپا هم از پا گذاشتن به کشورهایی که احتمال میدهد او را به مقامات امریکایی تحویل دهند خودداری میکند. تجاوز به یک نوجوان چیزی نیست که رسانهها به راحتی فراموش کنند و پولانسکی این را به خوبی میداند.
داستان وودی آلن هم بسیار طولانی است. میا فارو، بازیگر «بچه رزمری» و شریک زندگی آلن، در دهه ۱۹۹۰ او را به ارتباط با فرزندخواندهشان متهم کرد. به درستی مشخص نیست که این اتهام چقدر صحت داشت یا چقدر ناروا بود، اما چیزی که مشخص است این است که آلن با دخترخواندهاش ازدواج کرد و در تمام این سالها که همیشه حرف اتهامات او به رسانهها کشیده، با تمام قدرتش زیر بار پذیرش آنها نرفته است. در این سالها بعضی بازیگران زن فیلمهای قبلی آلن مثل کیت وینسلت اعلام کردند که دیگر حاضر به همکاری با او نیستند. بعضی دیگر مثل ال فانینگ که در «یک روز بارانی در نیویورک» با آلن همکاری کرده، گفته این اتفاقات قبل از به دنیا آمدن او رخ داده و او نمیتواند به درستی در این باره قضاوت کند.
نامهای بزرگ، ترسهای بزرگ
نامهایی مثل کوین اسپیسی، داستین هافمن، سیلوستر استالون، استیون سیگال، ازرا میلر، تِنوچ هوئِرتا، جاناتان میجرز، کیسی افلک، جیمز فرانکو، بیل کازبی و لوئیز سی. کی. از جمله مشهورترین افرادی هستند که نامشان در سیاهه رسواییهای جنسی سالهای اخیر ثبت شده. #من_هم (metoo#) شاید جلوی متجاوزان را نگیرد، اما کسی که میخواهد از حدش عدول کند میداند دیگر مثل گذشته در امنیت به سر نمیبرد و باید بهای کاری را که میکند با از دست دادن کار و حرفه و خویشاوندان و اطرافیانش بدهد. زندگی یک متجاوز حالا دیگر بسیار شبیه فیلمی ترسناک است.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901988